1067. Budapest Eötvös utca 8.
pszichologus(@)kiss-anna(.)hu
0670/617-2634
Szorongás
Mi a szorongás?

A szorongás tárgy nélküli félelem. Minden ember életében természetes módon időnként megjelenik, azonban időnként nehezebben birkózunk meg vele, vagy akár klinikai szintű zavarokat (pl.: pánikzavar, szociális fóbia, poszttraumás stressz zavar) is okozhat. Klinikai szintű zavar esetében klinikai szakpszichológus felkeresése javasolt.

Bizonyos mértékben előnyös lehet a jelenléte, hiszen fokozhatja teljesítményünket. Túlzott mértékben azonban korlátozza az életterünket, egyre kevésbé kezdünk bele új dolgokba. Ilyen esetben ingerlékenység, nyugtalanság, fáradékonyság jellemzi a személyt, valamint megjelenhetnek különböző alvászavarok is.

Miért szorongunk?

Egy adott esemény során gondolatok, érzelmek, majd akarati impulzusok keletkeznek és összekapcsolódnak a helyzettel, sokszor automatikus módon, észrevétlenül. A szorongást kiváltó téves gondolataink, következtetéseink és a hozzá kapcsolódó érzéseink is automatikusan jelennek meg. A szorongás kezelésének érdekében pedig valamilyen gyors szorongásoldó tevékenységet végzünk (pl.: evés, dohányzás, alkoholfogyasztás).

Kezelése

Többféle lehetőség áll a rendelkezésünkre, hogy kezeljük a szorongásunkat, így például érdemes különböző légzőgyakorlatokat, életmódbeli változtatásokat (pl.: több alvás, sport, kevesebb koffein), vagy különböző figyelemeltereléseket alkalmazni (pl.: társaság keresése, munka, játék).

Az okának feltárására és kezelésére hatékony eszköz lehet a különböző relaxációs technikák alkalmazása, így például az autogén tréning. Előnye, hogy a tanulási folyamat végére megtanulható a saját szorongás kezelése.

Ha úgy érzi, hogy a szorongás uralja az életét, ne késlekedjen! Hívjon bizalommal!

Telefon: 0670/617-2634
1067. Budapest
Eötvös utca 8